BETINGELSER OG VILKÅR
Sporbar levering
Alle leveranser innen Norge er fullt sporbare. Alle internasjonale leveranser med DHL er også fullt sporbare. I begge tilfeller vil du motta en melding med sporingskoden så snart bestillingen er registrert i deres systemer, og du vil kunne følge pakkens bevegelser etter at den er skannet inn av transportøren.
Ikke-sporbar levering
Med mindre du aktivt velger levering med DHL ved utsjekk, vil alle internasjonale bestillinger bli sendt med vanlig post. Vanlig post er kun sporbar fra det øyeblikket vi leverer pakken til postkontoret, til den forlater Norge og overleveres til posttjenesten i ditt land. Vanlig post er derfor ikke sporbar og heller ikke forsikret. Du vil ikke motta en sporingskode, og det vil ikke være mulig for verken deg eller oss å vite hvor pakken befinner seg fra det øyeblikket den forlater Norge til den ankommer postkassen din.
Ved å velge denne leveringsmetoden godtar du disse vilkårene. Skulle bestillingen din gå tapt eller bli skadet under transport, vil vi ikke kunne refundere eller erstatte den. Hvis bestillingen din inneholder skjøre produkter og/eller har høy verdi, hvis du ikke har tillit til posttjenesten i ditt land, trenger rask levering, eller rett og slett ønsker å kunne spore pakken, anbefaler vi at du velger levering med DHL ved utsjekk. DHL-leveranser er sporbare og forsikrede. Kostnadene for ditt område vil vises automatisk ved utsjekk.
Leveringstider
Alle bestillinger behandles innen 3 dager etter de er mottar. Leveringstiden varierer avhengig av hvilken leveringsmetode du velger. Pakker sendt i Norge tar mellom 3 og 8 dager. Pakker til utlandet sendt med DHL tar mellom 2 og 8 dager å ankomme etter at vi har overlevert dem til transportøren. Pakkertil utlandet sendt med vanlig post vil normalt ta mellom 1 og 3 uker, avhengig av din lokasjon, effektiviteten til posttjenesten i ditt land, og/eller om pakken blir stoppet av toll for fortolling. De fleste pakker til utlandet vil ikke ta mer enn 15 dager å nå sin destinasjon. Hvis det tar lengre tid, har pakken mest sannsynlig blitt stoppet av tollmyndighetene i ditt land for inspeksjon og behandling. I slike tilfeller vil tollmyndighetene kontakte deg direkte. Vi har ingen mulighet til å vite om dette har skjedd før de tar kontakt med deg, så vi ber deg være tålmodig. Hvis du ønsker rask levering og alltid vil kunne spore pakken din, anbefaler vi at du velger DHL som fraktmetode.
Betaling
Alle priser er i norske kroner – NOK. På den norske versjonen av nettbutikken er prisene inkludert 25% moms (MVA). For bestillinger med leveringsadresse utenfor Norge, trekkes MVA fra i handlekurven. I den engelske versjonen av nettbutikken er prisene vist eks. MVA, men dersom ordrens leveringsadresse er i Norge, vil MVA bli lagt til i handlekurven. Kun forhåndsbetaling. Du kan betale med Vipps, PayPal eller kredittkort, vi aksepterer Visa og Mastercard.
Skatter og avgifter i ditt hjemland
Hvis du handler fra et land utenfor Norge, vær oppmerksom på at det kan påløpe ekstra avgifter dersom bestillingen din overstiger den skattefrie grensen for privatpersoner i ditt land. Vi har ikke oversikt over de ulike grensene i hvert enkelt land, så hvis du ønsker å holde bestillingen under denne grensen, anbefaler vi at du sjekker med tollmyndighetene i ditt land. Bestillinger som blir stoppet for tollklarering, vil også være underlagt et fast tollbehandlingsgebyr. Dette gebyret varierer avhengig av land og fraktmetode.
Frakt
Fraktkostnader vises ved utsjekk basert på gjeldende satser for størrelse og volum til hvert land. DHL legger noen ganger til ekstra gebyrer hvis din adresse er klassifisert som et avsidesliggende område. Nettbutikken vår er ikke fullt integrert med DHLs system, så det er umulig for oss å beregne dette på forhånd. Vi får først vite om det når vi gjør bestillingen. I disse sjeldne tilfellene, og kun dersom prisforskjellen er betydelig, vil vi kontakte deg for å informere deg og finne en løsning.
Retur
Har du ombestemt deg? Det er ok. Sånt skjer. Ta kontakt med oss på hello@fitjarislands.com, så finner vi ut om du ønsker refusjon eller erstatning. Vi refunderer eller erstatter varene etter at returen er mottatt i perfekt stand, uåpnet og ubrukt. Du dekker returkostnadene, og dersom du ønsker en erstatning, må du også betale frakt for det nye produktet. For internasjonale forsendelser vil vi i tillegg belaste eventuelle tollgebyrer for reimport av varene til Norge, dersom dette er aktuelt. Du har 28 dager fra bestillingsdato til å returnere produktene. For å behandle en retur må du informere oss innen denne fristen. Returen må godkjennes av oss. Pakker som returneres til oss med mottakerbetalt frakt vil ikke bli hentet ut fra postkontoret og vil bli sendt i retur til deg.
Skader
Hvis du mottar et skadet produkt, send oss en e-post til hello@fitjarislands.com med et bilde og en beskrivelse av problemet. Vi tar det derfra og finner en løsning. Hvis skaden ser ut til å ha oppstått under transport, må du sørge for å ta bilder av pakken samme dag som du mottar den, inkludert eventuelle klistremerker og merknader som posttjenesten kan ha lagt til på pakken. Dette er spesielt viktig hvis leveransen er gjort med DHL.
Reklamasjon
Ikke fornøyd? La oss få vite så snart som mulig. Vi lærer så mye av å lytte til dine meninger, enten det gjelder service, duft, funksjonalitet eller generell misnøye. Så ta kontakt, vi er her for å ordne opp i det! Send e-post til hello@fitjarislands.com
Minstealder
For å handle i Fitjar Islands nettbutikk må du være over 18 år.
Personvern
Ved å bestille varer i Fitjar Islands nettbutikk, gi en produktanmeldelse, skrive en kommentar i bloggen vår, abonnere på vårt nyhetsbrev, kontakte oss via e-post, live chat kundeservice eller en av våre sosiale media-plattformer, klike på våre annonser, samtykker du i at din e-postadresse og andre opplysninger blir brukt til å kommunisere med deg når det gjelder din ordre, meldinger, betaling og markedsføring, og at du har lest og akseptert vår personvern vilkår. Når som helst kan du be om å få sendt de personopplysningene vi samler om deg, bekreft nøyaktigheten, revidere den eller aksen for at den skal slettes ved å sende oss en mail til hello@fitjarislands.no
Ansvar
Vi gjør vårt aller beste for at all informasjon er så nøyaktig og oppdatert som mulig. Alle feil er utilsiktet fra vår side og vi beklager dersom noe informasjon er feil. Vi forbeholder oss retten til å rette feil og oppdatere produktinformasjon kontinuerlig.